AQRAR SEKTOR DAHA 5 İL VERGİDƏN AZAD OLUNDU
Vüqar Bayramov: “Stimullaşdırıcı tədbirlər həyata
keçirilmirsə, bu qərar sadəcə simvolik xarakter
dayışır”
11.04.2008 [10:56]
“Kənd təsərrüfatı istehsalçıları növbəti 5 ildə də
vergidən azad ediləcəklər”. Bunu vergilər naziri
Fazil Məmmədov dünən mətbuata açıqlamasında bildirib.
O həmçinin qeyd edib ki, məsələ ilə bağlı ölkə
başçısı İlham Əliyevin parlamentə müraciəti
gözlənilir. F.Məmmədov 2008-2009-cu illərdə aqrar və
emal sənayesi sahələrində vergi güzəştləri, eləcə də
vergi dərəcələrilə bağlı yeniliklərin olacağını
söyləyib.
“Dövlət başçısı tərəfindən tapşırıq verilib və bu
istiqamətdə işlər gedir”. Nəzərə çatdıraq ki, kənd
təsərrüfatı istehsalçıları 1999-cu ildən torpaq
vergisi istisna olmaqla digər vergilərdən azaddırlar.
Lakin tətbiq edilən güzəştlərə, o cümlədən ildən-ilə
büdcədən aqrar sektorun inkişafına ayrılan
subsidiyaların həcminin artmasına baxmayaraq, bu
sahə həddən artıq bərbad vəziyyətdədir. Yeri
gəlmişkən, 2008-ci ilin büdcəsindən aqrar sektorun
inkişafına 80 milyon manat nəzərdə tutulub. Amma
Kənd Təsərrüfatı Nazirliyi aqrar sektora
subsidiyaların məbləğinin 100 milyon manatadək
artırılmasını israr edir. Belə ki, nazirlik hər
hektara verilən subsidiyanın həcmini 40 manatdan 50
manatadək çoxaltmaq niyyətindədir. Qurumun iddiasına
görə, subsidiyanın həcminin artırılması bu sektorun
inkişafında müsbət rol oynaya bilər.
İqtisadi və Sosial İnkişaf Mərkəzinin rəhbəri Vüqar
Bayramov dedi ki, aqrar sektorun subyektləri
vergidən azad olsalar da, bu sahənin Ümumi Daxili
Məhsuldakı (ÜMD) payı 6,9 faizdir: “Son 5 ildə aqrar
sektorun ölkədə məhsul istehsalında payının azalması
müşahidə olunur. Göstərilən müddətdə aqrar sektorun
ÜDM-də payı təxminən 2 dəfəyə yaxın azalıb”.
V.Bayramov aqrar sektor vergidən azad edildiyi halda
kənd təsərrüfatı məhsullarının istehsalının
azalmasının səbəblərinə toxundu: “Aqrar sektorda
fəaliyyət göstərən fermer mənfəət əldə edə bilmirsə,
onun vergi ödəyib-ödəməməsi əhəmiyyət daşımır.
Müqayisə üçün bildirim ki, 2000-ci ildən başlayaraq
ötən iki il ərzində regionlarda fəaliyyət göstərən
müəssisələr vergidən azad olundular. Bunu cəmiyyətə
regionların inkişafına kömək məqsədilə atılmış addım
kimi təqdim etdilər. Lakin bu addım regionların
inkişafını stimullaşdırmadı”.
İqtisadçı ekspert kənd təsərrüfatının kifayət qədər
ciddi problemlərinin olduğunu diqqətə çatdırdı: “Bu
problemlər həll edilmirsə, kənd təsərrüfatının
inkişafını stimullaşdıran tədbirlər həyata
keçirilmirsə, vergidən azadedilmə sadəcə simvolik
xarakter daşıyır. Digər tərəfdən, aqrar sektorda
çalışan fermerlər üçün qeyri-rəsmi ödənişlər var.
Belə ki, istehsal olunan məhsulun hər kiloqramının
təxminən 25 faizini qeyri-rəsmi ödənişlər təşkil
edir. Bu cür müdaxilələrin qaldığı bir zamanda
aqrar sektorun vergidən azad edilməsi səmərəsizdir”.
V.Bayramovun sözlərinə görə, vergidən azadedilmə
nəinki bu sektorun inkişafına gətirib çıxarıb,
əksinə yerli məhsulların rəqabətaparma qabiliyyətini
zəiflədib.
2008-ci ilin dövlət büdcəsindən aqrar sektora 80
milyon manat vəsait ayrıldığını xatırladan
V.Bayramov subsidiyaların verilməsindəki
çatışmazlıqlardan, yardımların vaxtında fermerlərə
çatdırılmamasından söz açdı: “Tədqiqatlar göstərir
ki, bəzi rayonlarda hətta fermerlərə hər hektara 40
manat deyil 30 manat subsidiya verilib. Baxmayaraq
ki, hər hektara 40 manat rəsmiləşdirilib.
Subsidiyalar bir sıra hallarda icra hakimiyyəti
orqanları tərəfindən mənimsənilir. Digər tərəfdən,
subsidiyaların verilməsində meyarlar
müəyyənləşdirilməyib”.
V.Bayramovun fikrincə, Kənd Təsərrüfatı Nazirliyinin
subsidiyaları kortəbii paylaması aqrar sektorun
inkişafını stimullaşdırmır: “Məsələ ondadır ki,
subsidiyaların verilməsində, demək olar,
indikatorlar işlənib hazırlanmayıb. Subsidiyaların
verilməsində yalnız torpaq amilinin götürülməsi
vəsaitlərin səmərəli bölgüsünü əngəlləyən əsas
amillərdəndir. ABŞ-da ən çox subsidiya buğda, pambıq
istehsalçılarına yönəldilir. İstər Birləşmiş
Ştatlarda, istərsə də Avropa Birliyi ölkələrində
kənd təsərrüfatına subsidiya həyata keçirilən zaman
strateji məhsul hesab edilən sahələrə daha çox
vəsaitlər yönəldilir. Aqrar sektora ayrılan
vəsaitlərin həcmi müəyyənləşdirilən zaman məhsulun
strateji əhəmiyyət daşıyıb-daşımaması nəzərə alınır.
Dövlət özünün strateji əhəmiyyət daşıyan sahələrini
müdafiə etmiş olur. Azərbaycanda isə yeganə meyar
fermerlərin sahib olduğu torpağın sahəsidir.
Fermerin strateji məhsul yetişdirib-yetişdirməməsi
nəzərə alınmır”.
“Yeni Musavat”
|